Odeena ([info]bukaresuto) wrote,
@ 2006-11-09 15:20:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Current mood: life kinda sucks
Current music:Nightwish - Dead To The World
Entry tags:tzigara, umor

Frăţia Internaţională a Fumătorilor
Îi întâlneşti oriunde: în tren, pe stradă, în birouri, în sălile de aşteptare. Frăţia e atât de răspândită că nu există vreun membru care să îi ştie după nume pe toţi ceilalţi. Reuneşte femei şi bărbaţi, adolescenţi şi bătrâni, magnaţi şi cerşetori, criminali, hipioţi, intelectuali, politicieni de centru, stânga sau dreapta – în fine, aţi prins ideea.

Frăţia e atât de mare încât, de multe ori, confraţii stau unul lângă celălalt fără să-şi dea seama. Aici intervine unicul, măreţul, incomparabilul semn de recunoaştere: ţigara. Carpaţi sau Dunhill, full-flavor sau extra lights, normală, extra-lungă sau slim, ţigara se aseamănă cu un steguleţ pe care scrie: „Şi eu! Şi eu!” O atare declaraţie non-verbală atrage, în nouă cazuri din zece, o solidaritate ad-hoc din partea oricărui confrate care se află în apropiere. Ţi s-a terminat bricheta? Nici o problemă, domnul în costum îţi întinde senin un Zippo placat cu argint. Ai rămas fără obiectul muncii după ce ai topit o jumătate de pachet aşteptând autobuzul? Nu-i nimic, muncitorul în salopetă albastră e gata să îşi împartă ultimele două Snagoave cu tine. Confraţii se sprijină între ei necondiţionat şi în orice circumstanţe.

Bineînţeles, şi aici există discriminări şi acte de faţadă. Tinerii sunt priviţi uneori cu suspiciune şi neîncredere, considerându-se că nu au tăria, rezistenţa şi conformaţia fizică necesară pentru a-şi da „fumuri” alături de un veteran cu zeci de ani de experienţă. Femeile se confruntă cu norme ceva mai riguroase decât bărbaţii, norme pe care unii confraţi mai conservatori ţin să le impună până la virgulă şi punct. Membrii cu vechime au de multe ori divergenţe de opinie şi gusturi. Dar Frăţia e suficient de puternică să treacă peste toate astea. Până a urmă, ea numără câteva miliarde de tributari. Ce contează deci cei câteva sute de milioane care întâlnesc astfel de probleme?

Ca în orice organizaţie, şi în Frăţie apar dezertori. Motivele sunt din cele mai diverse: financiare, medicale, de imagine, presiuni venite din afară şi multe, multe altele. Orice confrate e liber să plece când doreşte – asta, bineînţeles, dacă poate. Ţigara e o stăpână înşelătoare şi, odată ce te-a prins în mreje, e destul de greu să mai scapi. Dacă te străduieşti din greu însă, poţi să faci şi asta. Frăţia nu se supără. În plus, eşti liber să te întorci când vrei.

În fine, Frăţia are şi duşmani – firme, organizaţii şi indivizi care îi contestă supremaţia, legitimitatea şi corectitudinea. Legile şi campaniile anti-fumat apar ca furnicile la picnic. Cu toate acestea, ţigara păstrează, totuşi, teren. Confraţii luptă zi de zi: o ţigară aprinsă ostentativ în metrou, un norişor de fum suflat drept în nasul fiţosului de vis-à-vis, un muc aprins aruncat strategic într-un coş cu hârtii… Chiar dacă nu e prea plăcut să tragi ponoasele după aceea, sentimentul că ai făcut ceva pentru Frăţie merită orice efort. Sau… aproape orice efort.

…Acum că am terminat cu manifestul Frăţiei Internaţionale a Fumătorilor… îmi trimite cineva şi mie o ţigară pachet? Iarăşi am rămas fără… :))

Side note: before anyone says it... da, da, ştiu: tutunul daunează grav sănătăţii...



(Post a new comment)


(Anonymous)
2006-11-09 02:43 pm UTC (link)
Da' unde vă băgaţi aşa, doamnă? Era să mă dărâmaţi de pe picioare... Şi tu, nene, vezi că ţi-ai pus rafia taman pe bombeul meu! Băi, ţâcă, du-te şi suflă-ţi mucii în altă parte! Aţi înnebunit cu toţii, mă? Staţi liniştiţi, că e cancer destul, să se ajungă la fiecare...

(Reply to this)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-09 02:47 pm UTC (link)
...şi să nu uităm că avem cancer pentru toate gusturile: full-flavor, lights, lights menthol, menthol simplu şi Carpaţi :))

(Reply to this)(Parent)


(Anonymous)
2006-11-09 07:16 pm UTC (link)
Parca zicea cineva, pe nu stiu ce site, prin nu stiu ce scriere, ca are probleme de sanatate, ca o lasa mai moale cu fumatul?
Sau au fost doar vorbe, aruncate asa, la intamplare, intr-o zi cu frig, ceata, plamani bolnavi...
Da TUTUNUL DAUNEAZA GRAV SANATATII!
Cei din Fratie o stiu, si asta e cel mai rau, ca merg inainte pe drumul gresit. Cand dau de greu si vad la ce au ajuns din cauza micilor "betisoare albe" e prea tarziu. Ar vrea sa dea timpul inapoi, dar nu se mai poate.
Sti ce-i mai trist? Ca cei din Fratie, constienti de "pericol" sunt OAMENI SLABI.
Esti printre ei?
Eu.

(Reply to this)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-09 07:42 pm UTC (link)
Nu mă consider un om slab... dimpotrivă. Este alegerea mea să fumez şi sunt conştientă de riscuri, iar faptul că mi le asum în cunoştinţă de cauză în loc să le ignor sau să spun că merge şi aşa nu cred că mă face un om slab...

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-09 07:56 pm UTC (link)
Noah uite ce fac la ora asta... Slabiciunea e presupusa de faptul ca ai incercat sa te lasi si nu ai reusit. In general oamenii care reusesc sa faca un lucru foarte greu dar pe care ei il doresc cu adevarat sunt considerati oameni puternici. Apoi, e posibil ca asta sa nu fie de ajuns, cu adevarat puternici fiind cei care stiu ce sa isi doreasca.

Satisfacerea unei placeri nu e o dovada de slabiciune, depinde ce devine placerea aia pentru tine.

Eu cel putin cred ca la asta s-a referit si cel ce a comentat mai devreme. Daca nu, asta e o incercare a mea de a defini un om "puternic".

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-09 08:00 pm UTC (link)
Nota: Nu sunt impotriva viciilor, am si eu destule. Ce zic este ca daca intr-adevar vrei sa te lasi de vreunul poti face asta. In plus, nu as transforma asa ceva chiar intr-un fel de filosofie sau clasa sociala.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-10 07:58 am UTC (link)
Totusi, nu poti nega ca exista acea solidaritate tacita de care vorbeam... nu e vorba neaparat de o clasa sociala in toata puterea cuvantului, dar fumatorii sunt totusi un fel de categorie sociala de sine statatoare dintr-un anumit punct de vedere.

Cat despre partea cu lasatul de fumat... nu cred ca am vrut cu adevarat sa ma las atunci cand am incercat, ci am facut-o doar de gura unor anumite persoane. Daca as vrea cu adevarat as putea face [aproape] orice [sau asa imi place sa cred]...

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 12:03 pm UTC (link)
Indoiala! Ia uite cum o aduci in discutie... Vezi ca si daca iti place sa crezi ceva ce nu e adevarat (nu zic ca e sau nu, e o ipoteza) e tot o forma de slabiciune.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-10 12:06 pm UTC (link)
Până la urmă, fiecare din noi are o altă definiţie a slăbiciunii şi o altă clasificare a acţiunilor care te fac să fii slab (I'm not going to get into that, ar trebui sa scriu câteva pagini bune şi să fac referire la nişte chestii nu tocmai plăcute).

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 12:46 pm UTC (link)
Whatever, discutia asta a deraiat de mult. Oamenii puternici sunt insa ceva obiectiv, la fel ca si cei slabi.

(Reply to this)(Parent)


(Anonymous)
2006-11-09 08:19 pm UTC (link)
Asadar ce sa inteleg?
Esti constienta de riscuri, dar mergi mai departe. Unde vrei sa ajungi?
Da, oameni puternici sunt cei ce stiu ce vor si bineinteles cei ce isi vor binele. Altfel? Ce fel de om puternic e cel ce, constient, isi face rau?
Oare cum se numesc cei ce-si fac rau singuri? Am uitat...

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-09 10:03 pm UTC (link)
Nevoind a enerva pe nimeni, as putea raspunde "masochisti". Acum serios, e o problema complexa asta cu placerea daunatoare. Punctul meu de vedere ramane acelasi ca si mai devreme. Cunoasterea riscurilor nu inseamna insa putere. In general slabiciunea sau taria se manifesta prin actiuni. (mi se pare mie sau de la un text cu tente umoristice noi am cam sarit in filosofie? :) )

(Reply to this)(Parent)


[info]bukaresuto
2006-11-10 08:05 am UTC (link)
"oameni puternici sunt cei ce stiu ce vor si bineinteles cei ce isi vor binele"

Aici nu prea sunt de acord... Dincolo de instinctul de conservare, exista unii oameni care prefera sa isi faca rau mai degraba decat sa isi faca bine [dap, "masochisti" se cheama -- referitor la comment-ul de mai jos] sau carora pur si simplu le este indiferent. Mie imi e indiferent. "Mind over matter", cum spune americanul... pana la urma, corpul nu conteaza chiar asa de mult.

[si dap, am cam dat-o in filosofie :))]

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 12:04 pm UTC (link)
Si cand mintea nu mai are un corp sa o sustina? Uiti ca marii scriitori au mancat tot din painea facuta de prostime.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-10 12:15 pm UTC (link)
Pot să îţi dau destule exemple de scriitori şi artişti pentru care sănătatea a fost în cel mai bun caz o preocupare secundară (Bacovia, Dostoievski, Van Gogh etc.) Nici pe mine nu mă interesează prea mult... I wouldn't mind dying young if I can finish everything I have in mind before that.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 12:45 pm UTC (link)
Era o metafora.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 12:50 pm UTC (link)
Scriitorii erau mintea iar prostimea era corpul :|. Nu exista mansarda fara un parter deasupra caruia sa stea.

(Reply to this)(Parent)


(Anonymous)
2006-11-10 01:54 pm UTC (link)
Sa incep sa-mi schimb parerea despre tine, sau nu?
Ce faci cu o minte "super desteapta" intr-un corp bolnav? Nimic. Nu poti da lumii tot ce ai vrea.
La acest capitol nu-mi place cum gandesti. Cred ca gresesti mult. Sa nu fie prea tarziu cand iti vei da seama.
Eu.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-10 02:51 pm UTC (link)
Orice om are micile lui "gonghiţe"... eu o am pe asta cu fumatul. Mi s-a reproşat de "n" ori deja că fumez, dar nu pricep ce treabă are lumea că eu îmi afum plămânii regulat. Nu zic, e fain să ştii că celorlalţi le pasă de tine şi vor să te ajute, dar mai sunt momente în care pur şi simplu nu vrei să fii ajutat / sfătuit / anything like that... cum ar fi situaţia de faţă în cazul meu.

Nu ştiu ce impact va avea asta asupra părerii pe care o ai despre mine, dar acum îmi ştii şi una din "rele", nu numai lucrurile bune :)) Rămâne la latitudinea ta ce verdict îmi vei da :P

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 03:43 pm UTC (link)
Simplul viciu nu scuza o atitudine imatura.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 05:29 pm UTC (link)
"Simplul viciu nu scuza o atitudine imatura".
Corect.
Eu.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]crazyhana
2006-11-10 05:46 pm UTC (link)
Comentariul de mai sus a fost scris mai degrabă în replică la o conversaţie pe care am avut-o cu persoana respectivă (da, ştiu despre cine e vorba) şi a venit mai degrabă ca o tentativă de replică finală la ce am discutat... cred.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 05:54 pm UTC (link)
Crezi gresit.

Ma refeream exact la ce se discuta aici, adica la atitudinea ta fata de chestia asta cu fumatul. Ah si sa nu uit: si eu fumez ocazional. Si eu beau. Dar nu o fac cu atat teribilism si nu imi fac praf sanatatea (care e oricum cat sa fiu ok).

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]crazyhana
2006-11-10 06:06 pm UTC (link)
Aşa sunt eu... aşa eşti tu... what's the point in keeping this up? Nu e ca şi când unul din noi o sa se schimbe >_>

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 06:14 pm UTC (link)
Nu e ca si cand eu nu as fi adeptul evolutiei, deci al schimbarii continue. Dar nu pot sa inteleg ce legatura au opiniile confruntate in discutia ailalta cu ce se discuta aici. (pentru ca eu sunt de parere ca te abati de la subiect)

Am zis doar ca nu mi se pare sanatoasa atitudinea (!), pentru ca viciul poate sa dainuie fara probleme daca stii bine ce faci. Ce incercam amandoi (eu si cu domnul "Eu", sau cred ca amandoi) sa te convingem era ca poate ar trebui sa incerci sa privesti lucrurile si altfel si sa te gandesti serios ce si cum si mai ales ce inseamna de fapt sa fii puternic(a). Pentru ca daca placerea te impiedica sa savurezi placeri mai mari (sa fim seriosi, daca nu poti sa respiri bine [si aici vorbesc in particular, nu general ca am vazut oameni care canta si fumeaza] o sa iti fie cam greu sa te bucuri de o viata mai buna sau de alte chestii).

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-10 06:23 pm UTC (link)
Posibil - but I don't really care. Nici nu mă bate gândul să ajung la cine ştie ce vârstă înaintată... better to die young than to become an old wreck.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 06:26 pm UTC (link)
Know this: you might become a young wreck. And that is the problem. Your problem.

P.S.: Exista atatea moduri de a muri incat chiar nu e nici o nevoie sa apelezi la chestii prea complicate. Desi chiar nu iti recomand nimic din toata "paleta", era doar o observatie.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-10 06:30 pm UTC (link)
Maybe I wanna die... te-ai gândit la asta? Şi ca să nu zic că m-am sinucis în varianta clasică şi o să merg în Iad (deşi am rezervat cazanul de lângă Kurt Cobain :)), o prefer pe asta. Până la urmă, viaţa e pur şi simplu o chestie lungă şi inutilă... şi da, asta o cred cu toată convingerea.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 06:40 pm UTC (link)
Ca tot filosofam, as vrea sa imi demonstrezi cumva rostul vietii in Univers. :)

Cat despre moarte, cred ca nu stii nici tu ce spui. Nu te supara dar aici stiu mai bine ce e aia o salvare care se indreapta spre spital cu sirenele oprite... In fine, keep the good Kurt Cobain out of this, ca dupa aia imi aduc si eu aminte de Jon Nödtveidt, MLO si alte chestii.

P.S.: Iad? Heh... Tu pana la urma esti crestina?

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 06:49 pm UTC (link)
Nota:
1. Chestia cu crestinismul nu trebuie luata ca o insulta de nimeni, e doar o intrebare, chiar daca eu nu mai pot fi considerat crestin.
2. Odeena >> Nu ma face sa iti aduc aminte de momentele in care chiar iti pui intrebari legate de moarte. Inainte si dupa razboi multi viteji se-arata. Macar daca ar stii pentru ce lupta...
3. I'm bored. Consider ca discutia asta s-a prelungit prea mult pentru seara asta din punctul meu de vedere asa ca daca ma injura vreunul din voi, cu scuzele de rigoare, va trebui sa mai asteptati pana sa va multumesc :).

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-10 07:19 pm UTC (link)
Yeah, right... cine mai are chef de înjurături la ora asta? >_>

I've had a near death experience, foarte recent. Sure, so I freaked, dar am stat şi m-am gândit apoi că poate n-ar fi fost aşa de rău... just to let go. Dar asta e... vor mai fi ocazii. Până atunci mă mulţumesc să incomodez / intrig / încânt / plictisesc lumea cu existenţa mea :P

And btw, nu, nu [mai] sunt creştină - şi nu spun asta din teribilism.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 07:57 pm UTC (link)
Ce experienta zici ca ai avut?
Si daca nu mai esti crestina , ce esti?

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-10 08:05 pm UTC (link)
Ce discutie ciudata...
Viata, ce e viata?...
Poate e placerea unei plimbari, poate e placerea ascultarii vajaitului vantului printre crestele muntilor, sau a cantecului valurilor, poate e "placerea" unui seminar, cu un prof pe care nu-l agreezi, poate e placerea intalnirii cu prietenii, sau a ...calatoriilor cu troleul, poate e placerea acestor discutii, pe net cu diferiti "anonymous", poate...Dar cati de poate nu ar mai putea fi insirati.
Hai sa punem cu totii punct acestui capitol. Noaptea e un sfetnic bun. Maine orice lucru se va vedea mai bine, sigur asa va fi.
Noapte buna, sau poate spor la citit, sau poate spor la invatat, sau poate doar...sa ai vise frumoase!
Eu.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-11 09:45 am UTC (link)
:) Ei bine, e dimineata acum...

Eu nu vad viata asa. Pentru mine, placerea e o senzatie destul de eluziva si am renuntat de ceva timp sa o caut. Daca apare, bine, daca nu, pot trai si fara. Am o gandire destul de alambicata, stiu, dar asta e; mai am timp sa imi pun ordine in concepte si valori. Deocamdata prefer sa traiesc clipa fara sa imi pun prea multe intrebari [daca nu acum, atunci cand? :P]

(Reply to this)(Parent)


[info]bukaresuto
2006-11-11 09:41 am UTC (link)
Cred ca "near-death experience" spune cam tot ce se poate spune... Ca sa fiu mai exacta, am crezut ca o sa dau coltul, fara nici un fel de exagerare sau neadevar. Pe fondul unor probleme medicale ceva mai vechi...

Crestina nu mai sunt de mult. Nu pot spune ca am vreo religie, fiindca nu mai cred in nimic de felul asta, decat poate intr-un Dumnezeu abstract si care n-are nici o legatura cu lumea...

(Reply to this)(Parent)


(Anonymous)
2006-11-10 07:59 pm UTC (link)
Din toate comentariile de aici nu te-am injurat si nu am injurat pe nimeni in nici unul.

Si data viitoare? Eu cred ca o sa "freak" din nou. You just don't know it. Cat despre incomodat / intrigat / incantat / plictisit lumea cu existenta ta... Vezi ca asta fac si cei din Parlament si multi altii. Eu unul nu m-as multumi sa fac ceva daca nu e ceva creativ.

Deci, pana la urma, trecand peste gluma, exista Iad si Rai?

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-11 09:49 am UTC (link)
Ca notiune abstracta exista amandoua... concret, inclin sa cred ca nu. Prea are iz de basm de adormit copiii toata povestea asta cu iadul si raiul, cu suflete mantuite sau damnate si asa mai departe. Besides, e o poveste spusa de biserica, asa ca inclin sa o neg din principiu.

Well, nu poti sa zici ca eu nu fac nimic creativ. Chiar daca ar fi sa mor maine, tot as lasa ceva in urma - dincolo de impresia facuta asupra celorlalti, pe care o lasa orice om.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-11 11:18 am UTC (link)
Eu raman sceptic, ca intotdeauna.

Cat despre Biserica, povestioara aia are cateva chestii bune, iar Iadul si Raiul as zice ca sunt mai degraba metafore pentru... ceva.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-11 11:20 am UTC (link)
Metafore pentru... ce?

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-11 11:24 am UTC (link)
Iti dai seama si singura. E extrem de simplu.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]bukaresuto
2006-11-11 11:26 am UTC (link)
Nu imi pot da seama la ce fel de metafore te gandesti tu... after all, avem o gandire extrem de diferita in unele privinte, nu crezi?

(Reply to this)(Parent)(Thread)


[info]odeena_chan
2006-11-11 11:26 am UTC (link)
BTW... start a new comment thread pls. Asta deja e prea inghesuita la dreapta.

(Reply to this)(Parent)(Thread)


(Anonymous)
2006-11-11 11:32 am UTC (link)
Comment-ul asta il adaug tot aici.

Sunt doua niveluri la care poti judeca asta, unul fiind foarte legat de lumea asta, iar celalalt presupunand eliminarea timpului din ecuatie. Mai precis irelevanta timpului... The Library of Halexandriah holds some info about THAT specific moment. Si filmul "Sphere" (http://www.imdb.com/title/tt0120184/) poate ajuta un pic... Eu mai multe nu am de gand sa spun.

(Reply to this)(Parent)


(Anonymous)
2006-11-10 08:17 pm UTC (link)
Intr-adevar, ciudata discutie, mai ales avand in vedere de la ce a pornit. Noapte buna. (stiu ca nu te refereai la toti participantii la conversatie dar daca tot ti-am raspuns la comentariu ar fi fost nepoliticos) :)

(Reply to this)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…