Odeena ([info]bukaresuto) wrote,
@ 2006-11-26 22:02:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Current mood: pissed off
Current music:Tanaka Rie - Emotion CE 73
Entry tags:filosofeala, fjsc

Oare chiar asta vreau, de fapt...?
Cu două nopţi şi o zi înainte de primul parţial al sezonului, citind la foc automat manuale, texte şi referinţe despre cum „se scrie” şi cum „nu se scrie” textul jurnalistic, nu pot să nu mă întreb: oare chiar asta vreau, de fapt? Clatin din cap şi suspin a pagubă: în nici un caz.

Din prima zi la FJSC ni s-a spus clar că nu suntem intelectuali; mai mult, am fost expediaţi cu ironie „peste drum”, la Litere, în caz că am avea asemenea pretenţii. „Publicul vostru o să fie nenea Gicu şi tanti Miţa.” Trebuia să ne intre bine în cap: scriind pentru prostime, aveam să devenim „de-ai lor”. Mai mult. „Intelectualii or să vă dispreţuiască”. Interesante perspective.

Toate bune, dar dacă nu suntem intelectuali, atunci ce se presupune că am fi? Răspunsul l-am primit o săptămână mai târziu: canale. „…De informare”, ni s-a precizat după câteva murmure care ameninţau să se transforme în revoltă la rampă deschisă. „Orice jurnalist e un canal”. Acelaşi cadru didactic avea să se contrazică la nici o jumătate de oră mai târziu afirmând că el (…mă rog, ea) este, de fapt, intelectual. De ce nu-mi place n-am scăpat: profesorul e zeu, iar noi, cursanţii, „proşti” şi „plaţi”. Dar nu-i nimic; „aşa am fost toţi când am intrat în facultate”. Nu pot să nu mă întreb semi-retoric: dacă eram atât de proşti atunci, cum se face că am trecut, totuşi, de admitere? „Ei, vacs”.

Dar ce învăţăm, până la urmă, la FJSC? Învăţăm că trebuie, în primul rând, să uităm tot ce am învăţat până acum. Întoarcem fila şi începem „pe curat”: textul jurnalistic e un produs standardizat care se vinde… Stai puţin: unde e atunci distincţia personală? Unde e „zvâcul” care te face să-ţi dai seama că un articol e scris de X sau Y? Ah, da: jurnalistul este „un anonim”, component infim al unei mase amorfe de bărbaţi şi femei care trudesc cu sudoare şi sânge pentru ca nenea Gicu şi tanti Miţa să-şi poată citi în fiecare dimineaţă fiţuica de informare la cafea. Şi cum se face că există, totuşi, jurnalişti care şi-au făcut un „nume”? …Dar cine suntem noi, pardon, să ne permitem să visăm la aşa ceva când nici n-am pus bine piciorul la FJSC? Întâi îndoctrinarea; pe urmă mai vedem. Dacă nu ne place, intelectualii de „peste drum” ne aşteaptă cu braţele deschise.

Paradoxal, pentru fiecare examen trebuie toc… învăţate zeci de pagini de teorie de o relevanţă îndoielnică pentru ceea ce se presupunem că o să facem în viitor. La ce bun să înveţi despre funcţia fatică în comunicare, atâta timp cât o să ajungi să scrii despre cum Gigi, mecanicul din satul Z, l-a înjunghiat pe Gogu după ce l-a prins ţinându-se de mână cu Aurica? Ce relevanţă are proxemica într-un articol legat de greva femeilor de serviciu din oraşul T? Întrebarea rămâne, deocamdată, deschisă.

…Şi totuşi, chiar dacă da, mă consider un intelectual – mai mult, un scriitor – şi chiar dacă toate cele povestite mai sus mă revoltă crunt, o să îmi las jucăriile la locul lor, o să strâng din dinţi şi o să rămân în continuare aici. Uneori, succesul e cu atât mai dulce cu cât îi demonstrezi în acelaşi timp celui care ţi-a pus beţe în roate la fiecare pas că n-a avut dreptate.



(Post a new comment)

NU
(Anonymous)
2006-11-26 08:55 pm UTC (link)
Imi pare rau, dar (din nou) nu sunt de acord cu tine.

Ai inteles/interpretat gresit. Mesajul cu "nu sunteti intelectuali" era de fapt si de fapt o simplificare a conceptului de "vulgarizare a informatiei". Deci tu evident ca ai sanse sa scrii pentru Tanti Mita si Nenea Gogu. Pana la urma, ei sunt cel mai important segment al populatiei. De la ei iti vei scoate banii. Bineinteles, poti sa ai sansa sa scrii si pentru publicul educat... Dar realizezi si tu ca din cati am intrat anul asta la FJSC, doar o foarte mica parte vor avea norocul (sau ghinionul) asta. Proporitia e aproape aceeasi ca si in cazul raportului public educat/tanti Mita. Intelectualii te vor dispretui, in mod evident, pentru ca se vor considera automat superiori tie. In primul rand din cauza limbajului folosit. Compara "Libertatea" cu "Dilema Veche" sau chiar cu "Cotidianul". E posibil sa ai o mare revelatie care iti va explica de ce te vor dispretui intelectualii. Dupa ce o viata intreaga traiesti in turnul tau de fildes, e logic ca vei dispretui tot ce nu se ridica la intaltimea lui.

Al doilea punct pe ordinea de zi (sau noapte de-acuma...). Cum se face ca unii jurnalisti sunt recunoscuti instantaneu? Eu cred ca e din cauza fenomenului numit legitimitate catodica (tot e bun si seminarul de ISMM din cand in cand :P). Spune-mi si mie... Daca ai avea in fata un articol in stilul CeTePeului, dar nesemnat, l-ai recunoaste ca fiind al lui? Probabil ca da. Dar cum ai reactiona daca ai afla ca e scris de un coleg de an de-al tau (aici e partea cand eu o iau pe campie tare de tot :D)? Personajele mediatizate ies in fata. Sunt multi jurnalisti buni care sunt cvasi-anonimi pentru ca nu apar la TV.

Al treilea punct. Cred ca e bine totusi sa stii ce e aia functie fatica (nu stiu cum ai nimerit, dar tocmai pe ea o citeam :P). Ca sa poti vulgariza informatia, trebuie sa fii capabil sa intelegi forma ei initiala (iar din moment ce o vulgarizezi e clar ca nu e chiar asa de simpluta...). Conceptele de la TR cel putin (de IRP nu m-am apucat inca) sunt utile pentru a intelege mecanismele din spatele scriiturii jurnalistice.

Iar daca tot esti intelectuala (cum ma consider si eu de altfel... doar ca la mine e "intelectual in devenire"), pune mana si citeste acolo despre functia fatica si dupa aia scrie un editorial la Dilema Veche despre calitatea inferioara a jurnalismului in .RO. Ai sa vezi ca ajungi tot la vorbele profesorului cu pricina... "intelectualii va vor dispretui".

GATA! Ma intorc la invatat! Promit. Inca 5 minute mami, inca 5 minute.

Constantin Barbu (nu stiu unde poti sa iti lasi numele pe formularul de comment la tipul asta de blog...)

P.S.: Nu mi s-a parut ca profesorii de la FJSC au avut atitudinea "sunt un zeu" pana acum.

(Reply to this)(Thread)

Re: NU
[info]bukaresuto
2006-11-26 09:03 pm UTC (link)
O sa raspund in ordine inversa :P First off... stii-tu-cine de la seminarul de stii-tu-ce din vinerile [im]pare (...care erau? *blink* -- oricum, e vorba de tanti cu canalele, prostimea si platitudinea) se considera in mod sigur cu cel putin cincizeci de clase deasupra noastra, lucru constatat cam de toata lumea din grupa (exista si exceptii si, din cate stiu, tu esti una dintre ele ;)).

Okay... referitor la partea cu intelectualii, am inteles si eu ca tipii n-o zic cu intentie rea, dar totusi asta nu o face mai putin neplacuta [cel putin pentru mine, nu stiu altii cum sunt, dar din cate am aflat recent sunt destui care incep sa se intrebe ce cauta aici :)].

Sincer, eu sper sa scriu intr-o zi la un saptamanal ca Dilema Veche sau Catavencu, sau, de ce nu, chiar la Dilematica. Apreciez presa de opinie tocmai pentru ca nu practica "standardizarea". Vreau sa ma ridic la intaltimea "intelectualilor", nu sa ajung bataia lor de joc :P

Cat despre "mecanismele din spatele scriiturii jurnalistice"... parerea mea e ca asta e ca si cand ai incerca sa-ti numeri fierele de par din cap cu manusi de box -- cu alte cuvinte, manualul complica inutil lucrurile introducand teorie greoaie si [de ce sa n-o recunoastem] destul de neinspirat structurata uneori.

Spor la invatat ;)

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: NU
[info]bukaresuto
2006-11-26 09:59 pm UTC (link)
[Later addenda]

Acum ca am terminat de invatat pentru TR [...cred ^_^''], revin cu un raspuns ceva mai detaliat.

De acord, oamenii cu o cultura mediocra si sub-mediocra reprezinta cel mai insemnat segment de cititori de presa. Cu toate astea, mi se pare eronat ca jurnalismul in fine sa fie redus la a scrie articole pentru astfel de oameni. Ce s-a intamplat cu presa specializata pe un anumit segment de public (publicatiile financiare, stiintifice, de opinie...?), motiv pentru care ma si deranjeaza repetarea excesiva a frazelor gen "nu sunteti intelectuali".

Dap, intre Libertatea si Dilema Veche e o diferenta cer-pamant, dar cu toate diferentele dintre ele, ambele sunt ziare, iar cei care scriu in Dilema sunt in mare parte intelectuali. Deci pot exista si intelectuali-jurnalisti. Pam-pam... :)

"Personajele mediatizate ies in fata." Very true. Aici tine de fiecare... trebuie sa stii sa dai din coate ca sa te afirmi. Totusi, important este ca se poate :P

"Ca sa poti vulgariza informatia, trebuie sa fii capabil sa intelegi forma ei initiala (iar din moment ce o vulgarizezi e clar ca nu e chiar asa de simpluta...)." -- Raman la opinia din comment-ul anterior: manualul complica uneori lucrurile inutil de mult. E preferabil sa stii ce face functia respectiva fara sa-ti incarci memoria si cu denumirea ei, autorul, anul si publicatia in care s-a vorbit de ea...

Iar la partea cu profii care se cred zei am raspuns deja ;)

(Reply to this)(Parent)

Iaca raspuns
(Anonymous)
2006-11-26 09:02 pm UTC (link)
Le iei si tu prea in serios pe toate. E ca la armata, in filmele americane. Indiferent cate sute de kilograme are noul recrut, sau cata fibra de steroizi, superiorul tot cu "vierme" o sa i se adreseze si tot in noroi o sa-l tina sase luni. Face parte din repertoriul unor oameni care vor sa imbine utilul - adica instruirea noastra ca jurnalisti - cu placutul - adica aplicare de cataplasme pe cateva din mai vechile lor frustrari. Baietii astia care ne vorbesc noua nu sunt cu nimic mai preus decat noi. Asadar s-ar putea ca si noi sa avem tot atat de multa dreptate ca si ei. Ce spun ei nu este cu nimic mai legitim decat ce gandim noi. Pe de alta parte, nu e nici o problema sa ne dispretuiasca intelectualii. Nu uita ca toti marii intelectuali au fost, la inceput, dispretuiti de intelectualii consacrati deja in epoca lor. Portretul intelectualului s-a schimbat. Nu ne mai putem astepta la un sincronism perfect in relatia cu trecutul. Nu uita ca omul e om pentru ca poate fi doi sau trei sau, cum spunea un scriitor, "Unul, nici unul si o suta de mii". Eu n-am nimic impotriva sa fiu scrib de matriterie atata timp cat pot fi si creator de povesti. Din scris nu se poate trai inca, desi aici intram intr-o alta polemica - aceea a scriitorului care, lipsit de cititori, nu ar scrie, deci, a producatorului de cultura, a producatorului, a mestesugarului, a celui hulit de cei pe care-i acuzi ca te hulesc. Profu de care vorbesti a facut Litere, face pe grozavul. Daca nu aveau altii idei mai bune in decembrie 89 scria si acum lucrari de mitologie. Il salut si pe aceasta cale, la BAC la oral am avut un fragment din Bestiarul Mitologic scris de domnia sa. Al dracu' soarece cat de mitologic era! Ia-o incet, chiar si a te gandi ca esti jignita atunci cand ti se spune ca nu esti intelectuala, ineamna sa gandesti in stereotipii si sa te lasi prinsa in capcana unui intelectual, faurit tot de zidurile de vis-a-vis, dar care si-a cam atins limitele. Curaj, ai dreptate, invata de stiluri si alte prostii, ca viitorul suna bine si tot noi il facem.

(Reply to this)(Thread)

Re: Iaca raspuns
[info]bukaresuto
2006-11-26 09:09 pm UTC (link)
"aplicare de cataplasme pe cateva din mai vechile lor frustrari" -- genial spus.

E adevarat ca nu poti trai din scris, cel putin daca n-ai un capital initial pe care sa il investesti in publicarea la o editura consacrata si in promovarea cartilor tale, sa afle lumea de ele, si sa mai fii si bun pe deasupra... iar aici apare dilema: ori esti bun si falit total, ori ai bani si scrii mai prost decat cetepeul in plina criza nervoasa :)

"Profu de care vorbesti a facut Litere, face pe grozavul."

Asta n-o stiam... deci si el se contrazice singur :P Nice...

"Ia-o incet, chiar si a te gandi ca esti jignita atunci cand ti se spune ca nu esti intelectuala, ineamna sa gandesti in stereotipii si sa te lasi prinsa in capcana unui intelectual, faurit tot de zidurile de vis-a-vis, dar care si-a cam atins limitele. Curaj, ai dreptate, invata de stiluri si alte prostii, ca viitorul suna bine si tot noi il facem."

Poate le pun si eu la inima prea tare uneori... :) Anyway, multam pentru incurajari. I think I'm starting to see the light at the end of the tunnel now. Ma rog doar sa nu pice generatorul de curent, sa se stinga beculetzul si sa raman in bezna inainte sa gasesc iesirea :P

(Reply to this)(Parent)

and NOW you realise it!...
(Anonymous)
2006-11-26 10:57 pm UTC (link)
[ imi pare rau ca nu am cand pe moment sa va citesc comentariile, sunt un pic grabit. maine voi da un raspuns si la ele daca am ceva de spus. ]

Nu te supara dar... Heh! ABIA ACUM iti dai seama ce ti se cere de fapt? Normal ca fiecare pleaca cu ganduri mari, dar nu uita ca presa este a [nu mai stiu]-a putere in stat. Asadar este o forta de manipulare in masa. Sau... asta ar trebui sa fie. Iar masele sunt proaste. Si ca sa fie manipulate trebuie disciplinati, indoctrinati ziaristii.

Presa de opinie nu face exceptie, decat atunci cand opinia e a ta. Recenziile se platesc uneori...

Chestia cu puterea valabila pentru orice domeniu, daca persoana de care vorbim e destul de capabila si motivata. Dau un gin tonic daca imi explici ce fel de putere are un gigant producator de software intr-un stat.

Elita va ramane mereu minoritara, ca si publicatiile ei.

Multi intelectuali in zilele noastre. Domnul Sarsaila are frati cu caruta... "Statutul" de intelectual nu face nici o ceapa degerata daca persoana respectiva nu are... intelect. Asadar acest titlu mi se pare inutil. Sora mea a facut litere. A lucrat mult timp ca manager. Asta nu e slujba de intelectual dar ea e mult mai inteligenta si mai interesanta decat bunicul meu care e jurnalist si a publicat trei carti...

Fiecare meserie are chestia asta cu efortul care trebuie depus ca sa ajungi sus. Peste tot e la fel. Nu poti muri de foame, deci efortul e obligatoriu. Au.

Sincer, au mare dreptate oamenii aia. Sa te ridici peste asteptarile lor e cu totul altceva decat sa le dovedesti ca s-au inselat.

(Reply to this)(Thread)

Re: and NOW you realise it!...
(Anonymous)
2006-11-26 11:00 pm UTC (link)
P.S.: Sa vrei sa ajungi la inaltimea cuiva e o mare greseala. Sa vrei sa il depasesti sau sa ii calci pe urme... Heh.

Iar intelectualii isi vor bate intotdeauna joc de orice vor. Chiar si de ei insisi.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: and NOW you realise it!...
[info]bukaresuto
2006-11-27 01:57 pm UTC (link)
"Si ca sa fie manipulate trebuie disciplinati, indoctrinati ziaristii. "

Cu asta nu sunt de acord. Indoctrinarea e una, iar a invata cum sa manipulezi masele e cu totul altceva.

"Elita va ramane mereu minoritara, ca si publicatiile ei."

Dap... de-asta e elita. Totusi, publicatiile elitei au o circulatie ceva mai larga, ca doar nu le citesc doar intelectualii cu acte in regula :)

"Fiecare meserie are chestia asta cu efortul care trebuie depus ca sa ajungi sus. Peste tot e la fel. Nu poti muri de foame, deci efortul e obligatoriu. Au."

Adevarat. Dar tipii incearca sa spuna ca, indiferent cat efort am depune, tot niste anonimi [amorfi, prosti, plati... apropo, astea sunt citate] vom ramane. Mentalitate de armata, dupa cum a spus si Anonymous-ul de mai sus [bine, stiu cine e tipul, dar nu-i dau numele ca sa nu-si puna in cap un sfert de facultate :P], dar baiul e ca nu suntem la armata, ci intr-o facultate care - culmea! - se considera printre cele mai bune din tara. Daca e sa o luam cum zic ei, atunci apare un paradox: una din cele mai bune facultati din tara s-a trezit cu o serie intreaga de studenti prosti.

Cat despre "and NOW you realize it!..." Incepusera sa-mi dea tarcoale ganduri de genul asta inca din a doua zi, de la speech-ul decanului, iar sentimentul s-a amplificat treptat. Sa nu crezi ca am avut vreo revelatie.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: and NOW you realise it!...
(Anonymous)
2006-11-27 04:24 pm UTC (link)
>> "Sa nu crezi ca am avut vreo revelatie."

That's what it looks like... Really. Eu imi mentin opinia :).


>> "paradox: una din cele mai bune facultati din tara s-a trezit cu o serie intreaga de studenti prosti"

Pe care sa ii faca sa fie ziaristi buni dar anonimi pentru ca asta le e menirea? O facultate care face din excremente (e doar o expresie, domnilor, nu mai dati mah!) bici care sa si pocneasca cica ar fi o facultate buna :). Ei asta vor sa para, parerea mea.

Ce voiam eu sa zic era ca te iei cu mainile de cap degeaba. Get used to it, everywhere it's the same thing.


>> "Dap... de-asta e elita. Totusi, publicatiile elitei au o circulatie ceva mai larga, ca doar nu le citesc doar intelectualii cu acte in regula :)"

Si ce face prostimea cu ele? Eu cred ca nu se poate spune ca circula atunci cand o pasare de colivie isi face nevoile pe ele.


>> "Indoctrinarea e una, iar a invata cum sa manipulezi masele e cu totul altceva."

De acord, dar odata ce stii sa manipulezi masele trebuie sa le manipulezi in directia in care vrea sefu', oricine ar fi el. Aici intervine indoctrinarea.


Cat despre prostime... Nu uita ca painea pe care o pune orice mare geniu pe masa e facuta de ei. Elita minoritara traieste pe seama plebei majoritare...

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: and NOW you realise it!...
[info]bukaresuto
2006-11-27 09:45 pm UTC (link)
"That's what it looks like... Really. Eu imi mentin opinia :). "

Well, in this case, you're wrong :P But have it your way.

"Ce voiam eu sa zic era ca te iei cu mainile de cap degeaba. Get used to it, everywhere it's the same thing. "

True, true... Dar nu sunt genul de om care să tacă frumos sau să dea din coadă când vede că lucrurile nu merg bine. Nu mă iau neapărat cu mâinile de cap, ci îmi dau şi eu cu părerea, ca tot românu', că doar dreptul la liberă exprimare e unul din drepturile fundamentale... :P

"Si ce face prostimea cu ele?"

Nu mă refeream aici doar la prostime. Am zis "intelectualii cu acte în regulă"; mă refeream la profesori, scriitori etc. Ei bine, publicaţiile 'telectuale mai sunt citite şi de alţii în afară de ăştia; alţii care nu sunt neapărat proşti :P

"...in directia in care vrea sefu', oricine ar fi el."

Uite un aspect pe care l-am pierdut din vedere: şefu'. Dar ce te faci dacă vrei să ajungi tu şef? :P

"Cat despre prostime... Nu uita ca painea pe care o pune orice mare geniu pe masa e facuta de ei. Elita minoritara traieste pe seama plebei majoritare..."

Comunistule... :)))

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: and NOW you realise it!...
(Anonymous)
2006-11-27 10:27 pm UTC (link)
>> "Well, in this case, you're wrong :P But have it your way."

I still think I am right. But have it my way.


>> "True, true... Dar nu sunt genul de om care să tacă frumos sau să dea din coadă când vede că lucrurile nu merg bine. Nu mă iau neapărat cu mâinile de cap, ci îmi dau şi eu cu părerea, ca tot românu', că doar dreptul la liberă exprimare e unul din drepturile fundamentale... :P"

Dar o faci de parca nu ai stii ca asa e peste tot and stuff.


>> "Am zis "intelectualii cu acte în regulă"; mă refeream la profesori, scriitori etc."

De cand sunt profesorii si scriitorii intelectuali? La cati profesori care habar nu au ce zic si scriitori ratati a dat lumea asta...


"Uite un aspect pe care l-am pierdut din vedere: şefu'. Dar ce te faci dacă vrei să ajungi tu şef? :P"

Te obisnuiesti intai cu ideea ca exista mereu o balena mai mare. Odata ce iti dai seama cum faci sa nu fii inghitit...


"Comunistule... :)))"

Am vorbit de egalitate? I-am preaslavit? Si hartia igienica mi-e indispensabila. Asta nu inseamna ca o respect.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: and NOW you realise it!...
(Anonymous)
2006-11-27 10:59 pm UTC (link)
[Completare la aia cu prostimea]

Cea mai graitoare analogie care imi vine in minte este cea cu universul Legacy of Kain (pentru cei care nu stiu despre ce vorbesc, read wiki, google, whatever :D)...

De exemplu, in scena din Blood Omen 1 cand Kain si Vorador beau sange si batranul vampir il avertizeaza pe in acel moment tanarul Kain sa nu se amestece in treburile "cirezii umane", in cupa acestuia picura sange de la o domnisoara nu foarte norocoasa... Mai tarziu, cand Kain a supus mai tot Nosgoth-ul, vampirii dominau specia umana, dar niciodata nu au incercat sa o extermine, din motive de foame ce trebuia satisfacuta. Mai mult, rasa opusa lor, Hylden, s-au folosit tot timpul de muritorii aia fragili, de la inrobirea lui Mortanius pana la noul ordin al Sarafanilor...

Guess what? Hylden / Vampire = factiuni, oamenii = plebea. Prostimea e o unealta, sunt "prosti, dar multi", iar cine ii controleaza cel mai bine si se foloseste cel mai bine de ei are parte de mai putina bataie de cap.

E, in fond, un principiu mult prea egoist ca sa fie comunist. E mai degraba ceva nazist sau satanist, insa cum nazismul nu ma incanta prefer filosofia a doua...

(Reply to this)(Parent)

Hehe
(Anonymous)
2006-11-27 12:15 am UTC (link)

Foarte interesant. 2 personaje in antiteza. Modelul studentului care crede in orice prostie ar zice un prof,spune ca exista "a deep meaning to it" dupa care isi proiecteaza niste lucruri pe care le crede adevarate si face pe profetu' dup-aia cu ceilalti si le spune "lasa ca ai sa vezi ca e bine" sau "don't worry, be happy", guess what ? Wrong Country ! Dystopia here. Hai sa luam un caz in care un profesor zice o prostie si isi da seama de ea, tu chiar crezi ca ar recunoaste ? NOT! De ce ? pentru ca are mandrie, de ce ar avea un prof mandrie pe cand mandria e ceva personal si nu are legatura cu actul didactic, pai... pentru ca ei fac din meserie o chestie personala. Daca e asa de personala, de ce nu-i pasa de student si-l lasa asa varza ? Pauza. Cand il intrebi la ce-ti foloseste o chestie, iti baga niste dume, sau le inventeaza dar mai des nu-ti raspunde sau iti zice "lasa ca o sa-ti trebuiasca", atunci "lasa ca o sa invat si eu".


Pe de cealalta parte modelul studentului care se intreaba "la ce-mi folosesc mie toate astea" (raspuns scurt:la nimic). Scuze ca te intreb dar... tu chiar credeai ca invatamantul romanesc e de calitate ? Eu m-am convins din liceu, desi mai aveam niscaiva sperante, spre a 12a au plecat toate. Si acum imi aduc aminte de primele 30 de probleme la informatica, ca tema in prima ora din clasa a 9a. La ce mi-au folosit ? la nimic, pentru ca stiam/stiu deja sa programez "za real stuff", nu "programs for pussies"(fapt pentru care profu ma detesta, si eu pe el la fel). Eu inca ma mai mir cum un profesor de la facultate (-a de Info) poate sa vina la curs si sa zica la studenti ca nu stie ceva (cum sa compileze un DLL in C, nu C++). Eu mi-am bagat sutu in facultate. Ma duc sa iau examenele/diploma si gata.

Invatamantul in Romania sucks (donkey ass), nu stiu pe cine stiti voi sa fi zis "ce multe chestii m-a invatat profu ala" sau "ce tare e facultatea aia"(si sa-ti zica si DE CE e asa tare) sau "tot la ce fac la servici am invatat in facultate" sau "daca nu invatam la facultate, nu stiam ce sa fac la servici",etc,etc.


PS:Ar trebui intrebat,de ce profu s-a facut prof si nu e jurnalist? (Pentru ca nici lui nu-i place meseria ? hehe)

Signed : The XIV Unknown.

(Reply to this)(Thread)

Re: Hehe
(Anonymous)
2006-11-27 12:34 am UTC (link)
Dude I'll buy you a beer. De ce crezi ca proful meu de info e prof de info? :P

Presupun ca te refereai la mine la partea cu profetul... Afla ca nu sunt student si nu cred ce zic profesorii (mama lor, stau degeaba sa ii ascult pe majoritatea O_o). Pur si simplu cred ca au dreptate sa faca o diferentiere clara intre scriitori si oameni de cultura in general si jurnalisti, nu ca as fi impotriva vreunei parti, dar mi se par totusi domenii diferite. Exista si combinatia dintre cele doua, dar asta nu cred ca o gasesti la fel de repede.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Hehe
(Anonymous)
2006-11-27 07:53 pm UTC (link)
"De ce profu s-a facut prof"->era legat de profu de la FJSC si nu era prof de info, poate credeai ca zic de ala al meu ? ala era cam prost de felu lui, a zis ca se multumeste cu salariu lui de 7 milioane/luna si ca nu-i trebuie mai mult. Nice nu ?

In fine, cu jurnalismul e un subdomeniu, eu vroiam sa apas pe faptul ca (orice) facultate e de rahat, oricare ar fi ea, si n-ar trebui bagate in seama, s-au luate in serios.

Signed : The XIV Unknown.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

CRAP!
(Anonymous)
2006-11-27 07:55 pm UTC (link)
Da, am facut 2 greseli dar nu pot sa-mi editez postu, crap...

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: CRAP!
[info]bukaresuto
2006-11-27 09:47 pm UTC (link)
Well... asta e :( Unul din dezavantajele de pe LiveJournal... n-am ce-i face :(

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: CRAP!
(Anonymous)
2006-11-27 10:38 pm UTC (link)
Nu cred sa fi vazut aplicatie pentru blog care sa permita asta. Acum depinde de modificarile fiecaruia, dar in general asta e situatia. WordPress ar putea fi customizat in privinta asta...

(Reply to this)(Parent)

Re: Hehe
(Anonymous)
2006-11-27 08:54 pm UTC (link)
"(orice) facultate e de rahat, oricare ar fi ea" >>

Exact! Diploma + (eventual) relatii in domeniu si experienta, ce ti se preda mai putin conteaza. :)


"Eu inca ma mai mir cum un profesor de la facultate (-a de Info)" >> Eu ma refeream la faptul ca in unele domenii daca esti profesor e clar ca nu prea mai ai cariera... sau nu ai avut niciodata...

Proful de care vorbesc eu crezi ca straluceste de inteligenta?... :)

(Reply to this)(Parent)

Re: Hehe
[info]bukaresuto
2006-11-27 09:47 pm UTC (link)
Interesantă tipologia pe care o propui (btw, scuze că răspund cu "întârziere" -- testul de maine e de vină X-( ).

Sincer, n-aveam cine ştie ce aşteptări de la facultatea asta, dar culmea e că, în ceea ce priveşte anumite aspecte (subliniez: anumite aspecte), facultatea mi-a înşelat şi bruma de aşteptări pe care o aveam.

Iar învăţământul din România suge ceva mai mult decât donkey ass... how about elephant balls? :))

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Hehe
(Anonymous)
2006-11-27 10:36 pm UTC (link)
You are very very far from the truth. Only Evil Devy could raise a finger worthy enough for the teaching here.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Me
(Anonymous)
2006-11-28 08:40 pm UTC (link)
In curand o sa vedem afise pentru universitatea asta :

http://uncyclopedia.org/wiki/Sacred_heart_university

Signed : The XIV Unknown.

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Me
[info]bukaresuto
2006-11-29 04:46 am UTC (link)
O.o Nice! Iar site-ul pe care se afla articolul e demential de-a dreptul :))

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Uncyclopedia rules
(Anonymous)
2006-11-30 03:15 am UTC (link)
Celebrele pagini de la Uncyclopedia sunt despre Romania, Manelari, Ciordeala si dup-aia specifice (cauta-ti anime-urile preferate :D)

Signed : The XIV Unknown.

(Reply to this)(Parent)

Re: Hehe
(Anonymous)
2006-12-01 06:12 pm UTC (link)
Zeca Buzura. Este profa de TV la anul 3 si preda genial. Din tot ce fac semestrul asta, mi se pare ca la ea invat cele mai utile lucruri. Cu Buzura facem cursul, dar tot reuseste sa fie 100 % practica, desi tine o prelegere, nu face un laborator. Este director la TVR Cultural. O adevarata profesionista in meserie si un profesor de la care au multi colegi de breasla de invatat. Iaca sunt si din astia! Rari, recunosc...

Oana, nu te supara prea tare. Asa faceam si eu in anul 1...si incepi sa te consumi prea mult pentru lucruri pe care nu le poti controla (opiniile nu schimba nimic, asta e trista concluzie). O sa vezi ca devine din ce in ce mai rau, dar avantajul este ca inveti, incet incet, cum sa tolerezi pe toata lumea, pentru ca, oriunde ai lucra, vei da peste oameni mult mai rai de atat. Macar vezi functia asta in facultate: pregatire pentru relatiile pe care le vei avea cu oamenii in viata. E un exercitiu totusi!

(Reply to this)(Parent)(Thread)

Re: Hehe
[info]bukaresuto
2006-12-01 09:13 pm UTC (link)
E intr-adevar un exercitiu... Nu ma [mai] consum chiar atat de mult cum da de inteles articolul, dar deh, e nasol cand oamenii te prostesc pe fata ca sa vii la facultatea lor si apoi poc! vine o deziluzie mai mare decat mama Rusie.

Daaaar... legitimatia de presa pe care o am de la The Bullet mi-a fost de folos azi. Am luat autografe de la Nicu Covaci si Ovidiu Lipan-Tandarica... yay! :D

(Reply to this)(Parent)


Create an Account
Forgot your login?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…